Rookmelder gaat af; buren voorkomen grotere brand

Groningen – Aan de Camphuysenstraat in de stad Groningen heeft maandag eind van de middag een korte maar felle woningbrand gewoed. De brand werd door de buren ontdekt , welk een rookmelder hoorden af gaan. Zij belden hierop de brandweer. De brandweer kwam hierop ter plekke en trof een daadwerkelijke brand aan in de woning. De brand was van een dermate aard dat de brandweer met meerdere ploegen de brand moest bestrijden. Na ongeveer twintig minuten was de brand ”meester”. De brandweer heeft omliggende woningen nog gecontroleerd vanwege de rookontwikkeling. De bewoners waren ten tijde van de brand niet in de woning aanwezig. Wat er in brand heeft gestaan als mede de oorzaak is niet bekend. De woning raakte door brand zwaar beschadigd.

 

Beeld: GroningsNieuws

error: Op dit content berust copyright © Groningsnieuws.nl